Kĺbová oblasť

dátum: 16.07.2004

Terapie zamerané do oblasti ľudských kĺbov. Jednak tu pôjde o uvedomenie si kĺbov na ľudskom tele a ich zdravotný stav a celkovú ohybnosť alebo inak povedané pružnosť. Ohybnosť sa cvičí v strečingových cvičeniach.
Po cvičení vo fitnes stredisku som si začal intenzívnejšie uvedomovať jednotlivé oblasti kĺbov a kĺbových spojov. Uvedomoval som si, že pokiaľ má niekto určité problémy s kĺbmi, tak jednou z príčin môže byť aj nesprávne pnutie šliach a svalov v danej oblasti. Tak isto to môžu byť aj nesprávne pohybové vzorce. Najlepšie to uvidíte práve na staršej obuvi a zodratosti niektorých častí topánok. To je klasický príklad skúmania pohybu dotyčnej osoby, ktorá sa sťažuje na bolesť kĺbov. Ďalšou možnosťou ochorenia je pasivita nervových zakončení a tak isto aj krvného riečišťa. Pokiaľ si chcete oblasť kĺbov uchovať v dobrej kondícii, tak by ste mali cvičiť také strečingové cvičenia, pri ktorých vám budú mierne chrupať kĺbové spoje. Musíte nájsť také vhodné pohyby, ktoré umožnia dané oblasti kĺbov rozhýbať a zároveň budú vydávať chrupavý zvuk. Zo začiatku je to zložité a určitú dobu trvá, kým nájdete vhodné pohyby, aby platničky mierne chrupali. Tieto cvičenia robíme na všetky oblasti s chrupavkou a teda aj na platničky miechy. Týmto cvičením zabezpečíme, aby bola oblasť kĺbov dostatočne vitálna a aktívna. K tomuto základnému cvičeniu môžeme pridať aj ďalšie cvičenia, ktoré umožňujú, aby sa kĺbové oblasti pohybovali všetkými vhodnými smermi do maximálnych polôh. Často hovoríme aj o pákových cvičeniach, pri ktorých používame ľahšie činky. Pravidelným cvičením strečingových cvičení naťahujeme šľachy aj svaly v daných oblastiach a takto udržujeme oblasť v dobrej kondícii. Je tak isto vhodné, aby oblasť kĺbov bola preventívne preliečovaná špeciálnou kĺbovou výživou, masérskymi krémami a tiež bylinkovými produktmi. Pravidelná starostlivosť o oblasť kĺbov umožňuje uchovať si oblasť kĺbov aj v staršom veku v dobrej kondícii, iba si treba uvedomovať, že na tom treba dôsledne a systematicky pracovať skôr, ako s kĺbmi začnú určité zdravotné problémy. Na začiatok je vhodné si pomocou strečingových cvičení otestovať všetky druhy kĺbov v náväznosti na schopnosť v kĺboch dosahovať krajné polohy. Začnete cvičiť a zároveň sa podľa určitej knižky otestujete. Zistíte oslabenie ohybnosti a cvičeniami sa budete snažiť ohybnosť u daných kĺbov napraviť. Teda strečingové cvičenia a ich pravidelné precvičovanie najlepšie udržia oblasť kĺbov v dobrom stave bez bolesti. Tak isto je vhodné zistiť, čo lekárne poskytujú na preventívne preliečenie kĺbov.

Autor: Saša Pueblo
<< Staršie články Novšie články > >

Meditacia.sk > Poradne > Osteopatia - poradňa > Kĺbová oblasť

Vyhľadávanie:
Vyhľadávanie cez Google:
Stránky o ezoterike vo svete - podľa smerov
Chcete sa dať zasvätiť?
Máte zdravotný problém?
Máte psychický problém?
Máte partnerský problém?
Výskum ezoteriky
Chcete si pozrieť galérie?
Chcete si pozrieť Učebnicu ezoteriky?
Náš obsah trochu inak
 

RSS

Add to Google 

TOPlist
Copyright © 2019 Saša Pueblo